Publiczna Szkoła Podstawowa w Turzy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: pspturza.pl

Data publikacji strony internetowej: 6.10.2021

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 31.03.2022

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 30.03.2022

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:31.03.2022

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Niektóre zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale

  • Niektóre filmy nie posiadają napisów.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Anna Kazior adres e-mail: sekretariat@pspturza.pl

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście do Przedszkola - do niego prowadzą schody. Drzwi wejściowe główne prowadzą do przedsionka, w którym zainstalowany jest domofon. Drzwi wejściowe boczne prowadzą do przedsionka kuchni. Wejście do budynku Szkoły Podstawowej - jeden schodek. Drzwi wejściowe główne (południowe) prowadzą bezpośrednio do przedsionka klatki schodowej. Drzwi wejściowe otwiera się przez domofon umieszczony obok głównych drzwi wejściowych. Drzwi wejściowe boczne (północne) prowadzą przedsionka do klatki schodowej. Wejście od strony kotłowni - do niego prowadzą schody. Drzwi od strony wschodniej prowadzą do przedsionka kotłowni.

Dostosowanie korytarzy

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

W szkole istnieją cztery kondygnacje: - na wysokim parterze znajduje się zastępcza sala gimnastyczna oraz sale lekcyjne i toaleta damska. Na piętrze znajdują się sale lekcyjne dla uczniów gabinet profilaktyki zdrowotnej. Na poddaszu mieści się pokój nauczycielski i gabinet dyrektora. Kondygnacje połączone ze sobą klatką schodową. W części niskiego parteru znajduje się sala lekcyjna, pomieszczenie kuchenne, świetlica/stołówka, toaleta męska, szatnia. Pomieszczenia połączone są korytarzem. Kondygnacje połączone są klatką schodową. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

W przedszkolu istnieją dwie kondygnacje - na parterze znajdują się: szatnia, sala dydaktyczna, jadalnia i toaleta. Na piętrze znajdują się: sala dydaktyczna, jadalnia, toaleta. Kondygnacje połączone ze sobą klatką schodową. Na parterze usytuowana jest również kuchnia z ciągiem technologicznym do obróbki żywności i magazyn żywności. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie wind

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Budynek nie posiada wind.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Budynek nie posiada pochylni.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Budynek nie posiada platform.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Budynek nie posiada platform.

Dostępność informacji głosowych

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych

Dostosowanie parkingów

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Istnieje możliwość bezpośredniego wjazdu osób niepełnosprawnych pod wejście szkolne, i pozostawienie samochodu.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Istnieje możliwość bezpośredniego wjazdu osób niepełnosprawnych pod wejście szkolne, i pozostawienie samochodu.

Prawo wstępu z psem asystującym

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu na teren szkoły. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu na teren szkoły. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Budynek szkolny, ul. Kolejowa 27, Turza.

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Budynek przedszkolny, ul. Opolska 53, Myślina.

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.