Zasady organizowania zajęć nauczania języka mniejszości narodowej oraz składanie rezygnacji
- Wprowadzenie nauczania języka mniejszości narodowej odbywa się na podstawie pisemnego wniosku rodziców, który można pobrać w sekretariacie szkoły.
- Nie wymaga się od rodziców deklaracji o przynależności do mniejszości.
- Wniosek składa się dyrektorowi szkoły przy zgłoszeniu ucznia do szkoły albo w toku nauki w szkole w terminie do dnia 20 września.
- Raz złożony wniosek jest ważny do końca pobytu dziecka w szkole (przedszkolu).
- Język mniejszości narodowej jest przedmiotem obowiązkowym dla ucznia zdeklarowanego z pełnymi konsekwencjami zasad oceniania, klasyfikowania i promowania (uzyskana ocena wlicza się do średniej ocen, ocena końcoworoczna ma wpływ na promocję do następnej klasy).
- Oświadczenie o rezygnacji z nauki języka mniejszości narodowej składa się dyrektorowi nie później niż do dnia 29 września roku szkolnego, którego dotyczy rezygnacja. Druk można pobrać w sekretariacie szkoły. Złożenie oświadczenia jest równoznaczne z zaprzestaniem udziału ucznia w nauce języka mniejszości narodowej.