Styczeń w naszej szkole z #LaboratoriaPrzyszłości
W nowym roku – już od drugiego stycznia uczniowie i nauczyciele naszej szkoły chętnie wykorzystywali sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości”
2 stycznia uczniowie klasy pierwszej na zajęciach z edukacji matematycznej pracowała korzystając z wagi szalkowej. Poznali pojęcia cięższy, lżejszy. Sprawdzali wagę różnych przyborów szkolnych.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: R. Kurek
10 stycznia uczniowie klasy piątej podczas lekcji techniki korzystała z pistoletu kleju na gorąco, by wykonać „ekoludka” w ramach tematu Świat tworzyw sztucznych.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: R. Kurek
10 stycznia uczniowie klasy ósmej dokonywali pomiarów obwodów: klatki piersiowej, ud, ramion, pasa, stopy używając taśmy mierniczej.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: B.Kiedrowska
12 stycznia uczniowie klasy drugiej roku przy omawianiu osi symetrii korzystali z lusterek. Obserwowali odbicie lustrzane różnych figur. Dla dzieci zapoznających się z geometrią oznacza to tyle, że obie połówki powstałe w wyniku podzielenia figury przez oś symetrii są dla siebie niczym odbicia lustrzane. Po przyłożeniu lusterka do osi symetrii dziecko może zobaczyć drugą część figury co ułatwia odwzorowanie.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: B. Szumilas
24 stycznia podczas zajęć z edukacji plastycznej uczniowie klasy trzeciej wykonywali dekoracje na szkolny karnawałowy bal przebierańców – użyli nożyczek zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: D.Leja
26 stycznia podczas szkolnego karnawałowego balu przebierańców uczniowie klasy trzeciej robili pamiątkowe zdjęcia – użyli aparatu fotograficznego SONY zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: D.Leja
30 stycznia uczniowie klasy czwartej na zajęciach z matematyki ćwiczyli umiejętność precyzyjnego mierzenia długości. Mieli za zadanie zmierzyć szerokość zeszytu, długość ołówka, a także długość i szerokość ławki szkolnej. Wykorzystali do tego linijki oraz taśmy miernicze.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: S.Szuflitowska
31 stycznia po omówieniu lekcji dotyczącej przepisu kulinarnego uczniowie klasy szóstej zmierzyli się z jego praktycznym zastosowaniem. I tak po ułożeniu przepisu na pyszne babeczki, precyzyjnym określeniu sposobu wykonania i przydzieleniu zadań własnoręcznie wykonali finezyjne ciastka. Oczywiście skorzystali z pomocy niezawodnego robota planetarnego.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: A.Chyla
31 stycznia uczniowie klasy siódmej na lekcji informatyki wykorzystali aparat SONY do wykonania zdjęć, które następnie posłużyły im jako tło do wykonania fotomontażu w programie GIMP.
Nauczyciel nadzorujący wykorzystanie sprzętu: A.Kisielewicz
Łącznie w styczniu korzystaliśmy przez 10 godzin z różnych sprzętów pozyskanych dzięki „Laboratoriom Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Zebranie i opracowanie materiału: Anna Kisielewicz