Tutaj powinien być opis

Październik w naszej szkole z #LaboratoriaPrzyszłośc

Październik to kolejny miesiąc, w którym nasi uczniowie mieli okazję wykorzystywać w szkole sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Oto krótkie opisy prowadzonych działań. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z galerią zdjęć. 

4 października uczniowie klasy trzeciej wraz ze swoją wychowawczynią (Pani Dorota Leja)  na zajęciach z edukacji wczesnoszkolnej wykorzystywali nici, za pomocą których mierzyli oraz porównywali oni długości linii krzywych, łamanych i prostych.

4 i 11 października klasa piąta w trakcie lekcji techniki z Panią Roksaną Kurek korzystała z przyborników krawieckich. Przyborniki zostały wykorzystane do wykonania zadań praktycznych z tworzenia ściegów

5 października uczniowie klasy 6 na lekcji wychowania fizycznego z Panią Beatą Kiedrowską, używali taśmy mierniczej mierząc odległość skoku w dal z miejsca.

6 października klasa pierwsza, wraz z wychowawczynią (Pani Roksana Kurek) wykorzystała lusterka do odczytywania wyrazów zapisanych pismem lustrzanym.

6 października uczniowie klasy drugiej podczas zajęć z Panią Beatą Szumilas, obserwowali budowę liści. Dzięki zastosowaniu lupy uczniowie mogli zobaczyć to, czego nie widać wyraźnie gołym okiem. Wykorzystanie lupy pozwoliło dostrzec więcej szczegółów i wzbudziło zainteresowanie uczniów

6 października uczniowie klasy piątej, na zajęciach z Panią Anną Kisielewicz podłączali Arduino do komputera za pomocą kabla USB i pisali pierwszy kod uruchamiający diodę.

7 października uczniowie klasy pierwszej na zajęciach języka mniejszości narodowej- języka niemieckiego (z Panią Karoliną Skorupą-Niemasik) użyli laminatora i folii do przygotowania kart obrazkowych – Flashcards  z ich ulubionymi grami i zabawami w języku niemieckim. Dzięki kartom uczniowie kojarzą ilustrację z wymawianym słowem, co ułatwia im naukę i zapamiętywanie nowego słownictwa.

7 i 11 października uczniowie ósmej klasy zmierzyli się z poważnym wyzwaniem, a mianowicie po omówieniu wybranych fraszek Jana Kochanowskiego przygotowali się do wykonania zadania projektowego polegającego na stworzeniu reklamy na podstawie fraszki „Na lipę”. Zadanie było tym trudniejsze, że nie tylko należało wymyślić koncepcję i formę przekazu, ale i wykorzystać tekst utworu samego mistrza. Siłą tego przedsięwzięcia była niesamowita kreatywność ósmoklasistów, którzy wspaniale przedstawili swoje pomysły, wykorzystując aparat fotograficzny z funkcją nagrywania filmów wideo oraz statyw. Zajęcia przeprowadziła Pani Aleksandra Chyla.

13 października uczniowie klasy czwartej na zajęciach z Panią Marią Kurc omawiali składniki pogody i korzystali z wielofunkcyjnej stacji pogody.

18 października uczniowie klasy czwartej na lekcji przyrody z Panią Marią Kurc używali lupy i taśmy mierniczej.

20 października uczniowie klasy piątej na zajęciach dodatkowych z Panią Anną Kisielewicz (warsztaty informatyczne) wykorzystywali aparat fotograficzny. Wykonywali oni zdjęcia w jesiennej scenerii do projektu całorocznego „Cztery pory roku”.

27 października, również na zajęciach dodatkowych ci sami uczniowie, nauczyli się zgrywać wcześniej wykonane zdjęcia aparatem cyfrowym na komputer stacjonarny.

 

Łącznie w październiku korzystaliśmy przez 14 godzin z różnych sprzętów pozyskanych dzięki „Laboratoriom Przyszłości”.

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

Zebranie i opracowanie materiału: Anna Kisielewicz