
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszłości w naszej szkole
luty i marzec 2024
Luty 2024
1 lutego uczniowie klasy piątej na zajęciach z wychowania fizycznego korzystali z miarki do pomiaru obwodów ciała. ( P.Dudarewicz)
Z okazji Dnia Pizzy uczniowie klasy siódemj na zajęciach z wychowawcą przygotowali i upiekli przepyszna pizzę z serem w brzegach. Wykorzystaliśmy kuchenkę elektryczna z płytą ceramiczną FSL57300GW zakupioną w ramach Laboratoriów Przyszłości. (J. Kłopotowska)
14 lutego na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej uczniowie klasy drugiej korzystając z lusterek odczytywała wyrazy zapisane w lustrzanym odbiciu. (R.Kurek)
16. lutego uczniowie klasy 8 na lekcji matematyki by utrwalić budowę i rodzaje graniastosłupów tworzyli szkielety graniastosłupów trójkątnych, czworokątnych, pięciokątnych, itp. Użyli do tego zapałek oraz pistoletów do kleju na gorąco. (S.Szuflitowska)
23 lutego uczniowie klasy 8 na lekcji matematyki by utrwalić budowę i rodzaje ostrosłupów tworzyli szkielety ostrosłupów trójkątnych, czworokątnych, pięciokątnych, itp. Użyli do tego zapałek oraz pistoletów do kleju na gorąco. (S.Szuflitowska)
27 lutego odbył się szkolny turniej szachowy. Aparat fotograficzny zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości został wykorzystany przez uczniów w celu udokumentowania wydarzenia. (P.Dudarewicz)
29 lutego uczniowie klasy szóstej na lekcji wychowania fizycznego obliczając własny wskaźnika BMI wykorzystali taśmy do mierzenia wzrostu. (P.Dudarewicz)
Marzec 2024
4 marca uczniowie klasy drugiej przygotowali w ramach zdrowego śniadania koktajle oraz sałatki owocowe. Do tego celu wykorzystała blender kielichowy oraz metalowe miseczki zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. (R.Kurek)
4 marca klasa druga podczas lekcji religii stworzyła krzyż. Temat ukrzyżowania, cierpienia jest trudny dla dzieci a prace plastyczne ułatwiają rozmowę i otwierają. Dlatego postanowiliśmy się podjąć wyzwania i stworzyć krzyż z drewnianych klamerek używając kleju na gorąco. (W.Nieszporek)
4 marca, na zajęciach języka angielskiego, uczniowie klasy ósmej wykorzystali miski do mieszania zakupione w ramach LABORATORIÓW PRZYSZŁOŚCI i przygotowali, z wykorzystaniem przepisu z podręcznika (dział , żywienie), sałatkę owocową. (J.Kłopotowska)
6 marca uczniowie klasy drugiej przeprowadzali doświadczenia na lekcji, wykorzystując naczynia zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. (R.Kurek)
Tego samego dnia uczniowie klasy czwartej na lekcji matematyki mieli za zadanie wykonać plan sali matematycznej w skali 1:20. Do pomiaru długości i szerokości pomieszczenia oraz jego wyposażenia użyli miarek krawieckich. Następnie znając wymiary rzeczywiste obliczyli wymiary w skali, które wykorzystano do narysowania planu. (S.Szuflitowska)
8 marca uczniowie klasy 6 na lekcji matematyki poznali budowę graniastosłupów i ostrosłupów. By utrwalić tę wiedzę wykonali szkielety graniastosłupów i ostrosłupów. Użyli do tego zapałek oraz pistoletów do kleju na gorąco. (S.Szuflitowska)
Dnia 18 marca na lekcji fizyki uczniowie klasy 8 używali zestawu lusterek do wykonywania doświadczeń. (A.Kniejski)
W dniu 19 marca na zajęciach został wykorzystany laminator z foliami, do wykonania napisu na gazetkę szkolną. (M.Kurc)
20 marca podczas lekcji religii, klasa 1 przy użyciu nożyczek, wykonała kolorowe palmy wielkanocne z racji zbliżającej się niedzieli palmowej. Tego samego dnia, w trakcie lekcji religii w klasie drugiej, przy pomocy kleju na gorąco, uczniowie wykonali piękne baranki na stół wielkanocny. (W.Nieszporek)
20 marca uczniowie klasy ósmej na zajęciach z wychowania fizycznego wykorzystali taśmy mierniczej do mierzenia obwodu klatki piersiowej, ud oraz ramion. ( P.Dudarewicz)
21 marca uczniowie klasy ósmej na zajęciach z matematyki omawiali zagadnienie symetrii względem prostej. Między innymi ich zadaniem było rozszyfrowanie tekstu przedstawionego w formie odbicia lustrzanego. Uczniowie musieli wychwycić błędy w zapisie. Do sprawdzenia swoich wniosków użyli lusterek. ( S.Szuflitowska)
Z okazji pierwszego dnia wiosny uczniowie klasy piątej w ramach warsztatów informatycznych rozwijali swoje pasje fotografując oznaki budzącej się do życia wiosny. W tym celu wykorzystali aparat cyfrowy SONY. (A. Kisielewicz)
24 marca z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych uczniowie klasy piątej przygotowywali stroiki na lekcji techniki. (I.Stępień)
W marcu uczniowie klasy VII na lekcji języka polskiego rozwijali zasób słownictwa, tworząc synonimy, homonimy, antonimy. Swoje pomysły spisali na kartkach, które później zalaminowali. I tak powstała gazetka o bogactwie języka. ( A.Chyla)
Uczniowie klasy szóstej 22 marca na lekcji wychowania fizycznego korzystali z taśmy mierniczej do mierzenia długości oddanego skoku w dal. ( P.Dudarewicz)
26 i 27 marca uczniowie klasy czwartej zostali aktorami podczas nagrywania teledysku do piosenki, którą nagrali w celu zgłoszenia do konkursu. Do nagrań wideo użyty został gimbal oraz aparat SONY. (I.Stępień, A.Kisielewicz)
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci