Tutaj powinien być opis

#LaboratoriaPrzyszłości

 

#LaboratoriaPrzyszłości w naszej szkole

luty i marzec 2024

Luty 2024

1 lutego uczniowie klasy piątej na zajęciach z wychowania fizycznego korzystali z miarki do pomiaru obwodów ciała. ( P.Dudarewicz)

Z okazji Dnia Pizzy uczniowie klasy siódemj na zajęciach z wychowawcą przygotowali i upiekli przepyszna pizzę z serem w brzegach. Wykorzystaliśmy kuchenkę elektryczna z płytą ceramiczną FSL57300GW zakupioną w ramach Laboratoriów Przyszłości. (J. Kłopotowska)

14 lutego na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej uczniowie klasy drugiej korzystając z lusterek odczytywała wyrazy zapisane w lustrzanym odbiciu. (R.Kurek)

16. lutego uczniowie klasy 8 na lekcji matematyki by utrwalić budowę i rodzaje graniastosłupów tworzyli szkielety graniastosłupów trójkątnych, czworokątnych, pięciokątnych, itp. Użyli do tego zapałek oraz pistoletów do kleju na gorąco. (S.Szuflitowska)

23 lutego uczniowie klasy 8 na lekcji matematyki by utrwalić budowę i rodzaje ostrosłupów tworzyli szkielety ostrosłupów trójkątnych, czworokątnych, pięciokątnych, itp. Użyli do tego zapałek oraz pistoletów do kleju na gorąco. (S.Szuflitowska)

27 lutego odbył się szkolny turniej szachowy. Aparat fotograficzny zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości został wykorzystany przez uczniów w celu udokumentowania wydarzenia. (P.Dudarewicz)

29 lutego uczniowie klasy szóstej na lekcji wychowania fizycznego obliczając własny wskaźnika BMI wykorzystali taśmy do mierzenia wzrostu. (P.Dudarewicz)

Marzec 2024

4 marca uczniowie klasy drugiej przygotowali w ramach zdrowego śniadania koktajle oraz sałatki owocowe. Do tego celu wykorzystała blender kielichowy oraz metalowe miseczki zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. (R.Kurek)

4 marca klasa druga podczas lekcji religii stworzyła krzyż. Temat ukrzyżowania, cierpienia jest trudny dla dzieci a prace plastyczne ułatwiają rozmowę i otwierają. Dlatego postanowiliśmy się podjąć wyzwania i stworzyć krzyż z drewnianych klamerek używając kleju na gorąco. (W.Nieszporek)

 4 marca, na zajęciach języka angielskiego, uczniowie klasy ósmej wykorzystali miski do mieszania zakupione w ramach LABORATORIÓW PRZYSZŁOŚCI i przygotowali, z wykorzystaniem przepisu z podręcznika (dział , żywienie), sałatkę owocową. (J.Kłopotowska)

6 marca uczniowie klasy drugiej przeprowadzali doświadczenia na lekcji, wykorzystując naczynia zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. (R.Kurek)

Tego samego dnia uczniowie klasy czwartej na lekcji matematyki mieli za zadanie wykonać plan sali matematycznej w skali 1:20. Do pomiaru długości i szerokości pomieszczenia oraz jego wyposażenia użyli miarek krawieckich. Następnie znając wymiary rzeczywiste obliczyli wymiary w skali, które wykorzystano do narysowania planu. (S.Szuflitowska)

8 marca uczniowie klasy 6 na lekcji matematyki poznali budowę graniastosłupów i ostrosłupów. By utrwalić tę wiedzę wykonali szkielety graniastosłupów i ostrosłupów. Użyli do tego zapałek oraz pistoletów do kleju na gorąco. (S.Szuflitowska)

Dnia 18 marca na lekcji fizyki uczniowie klasy 8 używali zestawu lusterek do wykonywania doświadczeń. (A.Kniejski)

W dniu 19 marca na zajęciach został wykorzystany laminator z foliami, do wykonania napisu na gazetkę szkolną. (M.Kurc)

20 marca podczas lekcji religii, klasa 1 przy użyciu nożyczek, wykonała kolorowe palmy wielkanocne z racji zbliżającej się niedzieli palmowej. Tego samego dnia, w trakcie lekcji religii w klasie drugiej, przy pomocy kleju na gorąco, uczniowie wykonali piękne baranki na stół wielkanocny. (W.Nieszporek)

20 marca uczniowie klasy ósmej na zajęciach z wychowania fizycznego wykorzystali taśmy mierniczej do mierzenia obwodu klatki piersiowej, ud oraz ramion. ( P.Dudarewicz)

21 marca uczniowie klasy ósmej na zajęciach z matematyki omawiali zagadnienie symetrii względem prostej. Między innymi ich zadaniem było rozszyfrowanie tekstu przedstawionego w formie odbicia lustrzanego. Uczniowie musieli wychwycić błędy w zapisie. Do sprawdzenia swoich wniosków użyli lusterek. ( S.Szuflitowska)

Z okazji pierwszego dnia wiosny uczniowie klasy piątej w ramach warsztatów informatycznych rozwijali swoje pasje fotografując oznaki budzącej się do życia wiosny. W tym celu wykorzystali aparat cyfrowy SONY. (A. Kisielewicz)

24 marca z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych uczniowie klasy piątej przygotowywali stroiki na lekcji techniki. (I.Stępień)

W marcu uczniowie klasy VII na lekcji języka polskiego rozwijali zasób słownictwa, tworząc synonimy, homonimy, antonimy. Swoje pomysły spisali na kartkach, które później zalaminowali. I tak powstała gazetka o bogactwie języka. ( A.Chyla)

Uczniowie klasy szóstej 22 marca na lekcji wychowania fizycznego korzystali z taśmy mierniczej do mierzenia długości oddanego skoku w dal. ( P.Dudarewicz)

26 i 27 marca uczniowie klasy czwartej zostali aktorami podczas nagrywania teledysku do piosenki, którą nagrali w celu zgłoszenia do konkursu. Do nagrań wideo użyty został gimbal oraz aparat SONY. (I.Stępień, A.Kisielewicz)

 

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci