Laboratoria Przyszłości I półrocze 2024/2025
#LaboratoriaPrzyszlosci w naszej szkole
J.mniejszości narodowej - język niemiecki oraz historia i kultura mniejszości narodowej niemieckiej.
Uczniowie klasy V poznali historię plemion germańskich i słowiańskich a następnie wykonali projekt typowego stroju Germanina/Słowianina lub Germanki/Słowianki. Wykorzystali do tego pistolet do kleju na gorąco. (p.Karolina Skorupa-Niemasik)
Uczniowie klasy 4 przygotowali papierowe rogaliki świętomarcińskie na pamiątkę obchodów Dnia św. Marcina. Kształt ciasta interpretowano jako nawiązanie do podkowy, którą miał zgubić koń świętego. W celu wycięcia rogalików dzieci użyły nożyczek Astra z ergonomicznym uchwytem. (p.Karolina Skorupa-Niemasik)
Wychowanie fizyczne
Uczniowie klasy 5, 6, 7 i 8 na zajęciach wychowania fizycznego dokonywali pomiarów swojego ciała używając taśm mierniczych.
Podczas szkolnego turnieju szachowego uczniowie korzystali z aparatu fotograficznego
Dnia 24.01.2025. w PSP w Turzy odbył się Szkolny Turniej Tenisa Stołowego. Wzięli w nim udział uczniowie klas 4-8. Podczas turnieju wykorzystano aparat fotograficzny. (p. Beata Kiedrowska)
Edukacja wczesnoszkolna
Przy pomocy lupy uczniowie klasy pierwszej oglądali, jak wygląda skórka u różnych warzyw i owoców. Lupa umożliwia dzieciom obserwowanie drobnych szczegółów natury, których zwykle nie zauważają. Mogą przyjrzeć się owadom, liściom, kwiatom i innym elementom przyrody na zupełnie nowym poziomie. Dzięki temu doświadczeniu, dzieci rozwijają swoją ciekawość i zainteresowanie otaczającym ich światem naturalnym. Mogą obserwować detale roślin, a także docenić różnorodność form i kolorów. To wspaniała okazja, by w prosty sposób zaszczepić w dzieciach miłość do natury i ekologii. Podczas edukacji polonistycznyej uczniowie sprawdzali, przy pomocy lusterek, jak wygląda wymowa poznanych głosek. Lusterka dają możliwość kontroli umiejętności ułożenia narządów artykulacyjnych przy wymawianiu poszczególnych głosek przez dzieci. Mogą też być doskonałym narzędziem do zabawy w “robienie min”, a tym samym ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Wykorzystując laminator dzieci utrwaliły poznane literki, które następnie zawisły na gazetce. Na lekcji edukacji wczesnoszkolnej, w grudniu uczniowie klasy pierwszej przy pomocy lup obserwowali gałązki i szyszki drzew iglastych. Lupy pozwoliły dzieciom dokładniejsze dostrzeżenie różnic w budowie igieł, szyszek i nasion. Uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się malutkim nasionom szyszek. W okresie przedświątecznym na zajęciach plastycznych uczniowie wykorzystywali pistolety i klej na gorąco oraz nożyczki do wykonania dekoracji świątecznych. Dzieci rysowały i wycinały elementy, z których później skleiły renifera i skarpety z prezentami. (p. Beata Szumilas)
Uczniowie klasy drugiej podczas zajęć wykorzystywali lusterka, w celu sprawdzania osi symetrii i odczytywania wyrazów zapisanych pismem lustrzanych. Drugoklasiści przygotowali występ artystyczny z okazji „Pasowania na ucznia” – do tego celu wykorzystali zestaw mikrofonów. Podczas przygotowywania zdrowych, owocowych sałatek uczniowie wykorzystywali zestaw misek. W trakcie okresu adwentowego uczniowie klasy drugiej wykorzystywali laminator do przygotowania ozdób oraz klej na gorąco – do stworzenia lampionów oraz zimowych domków, które także stały się elementem dekoracyjnym. Ergonomiczne nożyczki były wykorzystywane podczas wielu zajęć– m.in. do prac plastycznych i podczas prac w grupach w trakcie realizacji poszczególnych modułów matematycznego projektu edukacyjnego. Lupy zostały wykorzystane do doświadczeń związanych ze śniegiem oraz do jesiennych obserwacji przyrody. Uczniowie klasy drugiej wykorzystali również aparat fotograficzny Sony – do udokumentowania swoich kreatywnych prac na śniegu oraz podczas klasowej „świątecznej sesji fotograficznej”. (p. Anna Kisielewicz)
Z okazji rozpoczęcia roku szkolnego trzecioklasiści zaprezentowali całej społeczności szkolnej krótkie przedstawienie wykorzystując mikrofony wraz ze wzmacniaczem.
Uczniowie klasy trzeciej prowadzili obserwacje przyrodnicze w terenie z wykorzystaniem lup zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. W klasie trzeciej do wykonania mozaiki z papieru i bibułki wykorzystano nożyczki. Podczas zajęć o emocjach trzecioklasiści patrzyli na odbicie swoich twarzy w lusterkach zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” i próbowali pokazać różne emocje oraz je nazwać.
Na zajęciach edukacji matematycznej uczyli się ważyć i porównywać wagę różnych przedmiotów przy użyciu wagi szalkowej. Uczniowie klasy trzeciej wykorzystywali również lusterka - do odczytywania wyrazów zapisanych pismem lustrzanym. (p. Dorota Leja)
Język polski
Uczniowie klasy ósmej przygotowując się do przedstawienia pt. "Opowieść wigilijna", w czasie kilku prób wykorzystali mikrofony zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. 12 grudnia podczas spektaklu dla rodziców naszej szkoły ósmoklasiści odegrali swoje role przy użyciu mikrofonów zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W październiku uczniowie klasy V na lekcji języka polskiego jako podsumowanie lektury wykonali projekt pt. "Wejdź do Narnii przez szafę". Swoje pomysły udoskonalili, wykorzystując pistolet i klej na gorąco.
W listopadzie uczniowie kl. 7 na lekcji języka polskiego z fonetyki poświęconej tematowi "Inaczej mówimy, inaczej piszemy" ćwiczyli staranną wymowę głosek, przyglądali się ułożeniu ust podczas wymowy samogłosek . Uczniowie korzystali z lusterek.
Geografia
klasy 5 dokonywali pomiarów swojego ciała używając taśmy mierniczej. (p.Karolina Skorupa-Niemasik)
Religia
Na lekcji religii uczniowie klasy pierwszej i drugiej przy użyciu nożyczek wykonali breloczki. Uczniowie klas III-V przygotowali przy użyciu kleju na gorąco piękne wieńce adwentowe. (p. Weronika Nieszporek)
W ramach „Laboratoriów przyszłości” wykorzystaliśmy nagłośnienie i mikrofony do występu oraz wielogodzinnych prób do Jasełek . Z uczniami klasy piątej wykorzystaliśmy laminatory do przygotowania dyplomów w konkursie na najładniejszą szopkę Bożonarodzeniową. (p. Wioletta Mazurek)
Język angielski
Uczniowie klasy 8 z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych wykorzystali mikser, patelnię oraz piec z płytą indukcyjną i upiekli naleśniki. (p.Jolanta Kłopotowska)
Uczniowie klasy 6 wykorzystując piekarnik przygotowali dla siebie słodkie rogaliki z konfiturą brzoskwiniową oraz marmoladą. Rogaliki zjedzone ze smakiem nawiązywały do tradycji rogali marcińskich.
Inne
Uczniowie klasy 5 w ramach wolontariatu korzystali z pistoletów do kleju, wykonując wieńce adwentowe. (p. Beata Kiedrowska, p. Weronika Nieszporek)
Uczniowie na zajęciach świetlicowych zaczęli przygotowania do DNIA DYNI i wykorzystując LAMINATOR wykonali m. in. dyniowe menory. (p. Jolanta Kłopotowska)
18 listopada na zajęciach z wychowawcą uczniowie klasy V z Panią Karoliną Skorupa-Niemasik przygotowali pyszne i zdrowe koktajle owocowe w celu promowania Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Wykorzystali to tego zestaw stalowych misek kuchennych oraz blendery ręczne.
Dnia 8. listopada odbył się uroczysty apel przygotowany przez uczniów klasy 6. z okazji 106. rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości, podczas którego zostały wykorzystane mikrofony. (p.Andrzej Kniejski)
Uczniowie klasy piątej z okazji Dnia Edukacji Narodowej przygotowali program artystyczny, podczas którego został wykorzystany zestaw czterech mikrofonów bezprzewodowych z odbiornikiem UHF. (p.K. Skorupa-Niemasik)
Pistolety z klejem na gorąco zostały wykorzystane do stworzenia przestrzennego dziadka do orzechów oraz kominka. Przedmioty te zostały wykorzystane do stworzenia scenerii do świątecznego teledysku. (p. Iwona Stępień) Aparat Sony był wykorzystywany do dokumentowania wielu imprez i uroczystości szkolnych oraz do nagrania trzech teledysków: dwóch konkursowych oraz jednego promującego Gminę Dobrodzień. (p. Anna Kisielewicz).



Opublikowano:
11 lutego 2025 16:35
Wyświetleń:
171